Výrobce hraček se nezalekl propadu prodejů - začal vyrábět ochranné štíty

Hlavní stránka | Kateřina Goroškov | Tiskové středisko | EFKO-Karton s.r.o./IGRÁČEK | Výrobce hraček se nezalekl propadu prodejů - začal vyrábět ochranné štíty

Český výrobce hraček, společenských her a IGRÁČKA se pustil do výroby nedostatkových ochranných štítů. V rámci akce “Pomáhej s IGRÁČKEM“ firma dodává chybějící ochranné fólie dobrovolníkům, kteří na svých 3D tiskárnách připravují ostatní části ochranných štítů. A právě pomalá 3D výrobní technologie přivedla českou rodinnou firmu z Vysočiny k myšlence, zkonstruovat vlastní funkční vzor kompletního celo-obličejového štítu, který bude vyrobitelný sériově, a hlavně za nízkou cenu. Jednoduše takový výrobek, který ochrání co největší množství lidí před nákazou. Za tři dny od rozhodnutí, vytvořit vlastní konstrukci, byl na světě prototyp. Do týdne pak zahájena výroba prvních štítů s produkcí až 3000 kusů denně. Cena výrobku byla nastavena tak, aby pro firmu nebyla ztrátová a zajistila práci všem zaměstnancům. Primárně je cílem EFKA to, aby byly štíty dostupné komukoli, kdo je potřebuje. První dodávku realizovali pro Kraj Vysočina, který pro ně má okamžité využití. Dále se ozývají zájemci z různých oborů, jak ze sociálních zařízení, klinik, maloobchodů, ale předzásobují se jimi i pracovníci služeb, jako například kadeřníci a podobně. Využití už si štíty hledají i v jiných oborech. Jedna z jejich předností je maximální kompaktnost. Dodávají se v nesloženém stavu a celý štít se vejde do větší ploché obálky. Toto velmi usnadňuje a zlevňuje skladování a distribuci.

„Tato krize ukazuje, že mám kolem sebe šikovné kolegy, kteří se dokáží do práce pořádně zakousnout a v rekordně krátkém čase umí vytvořit věci, které mají smysl. Samo sebou s každou krizí se odkrývají i slabiny, ale snažím se stále řídit heslem: Co tě nezabije, to tě posílí. Věřím v to, že bude-li táhnout celá společnost spolu za jeden provaz, máme šanci, vyváznout z této, ale i dalších krizí se vztyčenou hlavou a doufejme i silnější,“ uvádí Miroslav Kotík.

„Ohlas zákazníků napovídá, že naše štíty jsou dobrým řešením. Zejména v poměru cena/výkon. Byla by škoda tento výrobek „zahodit“. Zřejmě ho budeme vyrábět i po odeznění koronavirové nákazy,“ sdělila obchodní ředitelka Alena Trávníčková.
„Když přijdou problémy, může každý zvolit jiný přístup k jejich řešení. Jeden hodí flintu do žita, druhý ji ale nabije a střílí na terč. A právě střelbu na terč jsme zvolili my v EFKU. S březnovým uzavřením kamenných prodejen totiž přišel výrazný propad tržeb. Majiteli společnosti Miroslavu Kotíkovi bylo jasné, že pokud firma nebude okamžitě reagovat, bude zle. Nejenže může být současné dění fatální pro léta budovaný český podnik, ale zejména pro více než padesátku jeho zaměstnanců,“ uvádí Zbyněk Čech, marketingový manažer.

Ochranné štíty budou pomáhat ve Francii

„V Radě Kraje Vysočina jsme rozhodli o pomoci našemu partnerskému regionu Grand-Est ve Francii. Tato oblast je masivně zasažena Covid-19. Posíláme proto do Grand-Est látkové roušky. Společnost EFKO-karton se k nám přidává a daruje 500 ks celo-obličejových štítů, které začali v Novém Veselí před pár dny vyrábět. Děkujeme firmě EFKO, za veškerou pomoc v boji s koronavirem a skvělou reakci na současné dění," uvádí Jiří Běhounek, Hejtman Kraje Vysočina.

Celo-obličejový štít ve tvaru písmene “U“ má jednoduchou konstrukci, je lehký, nezamlžuje se, a ačkoli je původně navržen jako jednorázový, lze ho dezinfikovat, tudíž použít opakovaně.

Celo-obličejové ochranné štíty lze zakoupit na www.efko.cz v baleních po 5/10/25/50 ks přičemž největší balení přináší i nejvýhodnější cenu – 22,30 Kč s DPH za jeden kompletní štít.

U větších odběrů se cena štítu stanovuje individuálně.

EFKO mobilizovalo své síly a v řádu dnů zrealizovalo projekt “Pomáhej s IGRÁČKEM“, jehož smyslem je pomoci v boji s koronavirem. Firma vytvořila limitovanou edici figurek s rouškou. Autorem námětu je dlouholetý spolupracovník EFKA, Mgr. Jiří Dvořák. Z prodeje každé figurky putuje 15 Kč na pořízení ochranných pomůcek pro zdravotníky a záchranné složky. IGRÁČEK s rouškou zaujal veřejnost i média. Za prvních 10 dní prodeje lidé přispěli nákupem postaviček přes 200 tisíc korun. Ohlas překonal všechny představy. Firma děkuje všem, kdo se na této pomoci podílí, tedy hlavně svým zákazníkům. Aktuálně z prvních vybraných peněz pořizuje ochranné overalové obleky a operační andělíčky. Tímto invence firmy nekončí, naopak pokračuje i nadále.

Ke stažení: